شیدا

شیدا

شیدا عاشق دیوانه
شیدا

شیدا

شیدا عاشق دیوانه

اگر لیموترشی دارید، از آن لیموناد بسازید


اگر لیموترشی دارید، از آن لیموناد بسازید

یکی از اندیشمندان غربی در کتاب خود، نمونه هایی از زندگی افراد مختلفی را آورده است که توانسته اند با نگاهی تازه به زندگی، در برابر سختی ها و مشکلات ایستادگی کنند و در برخی موارد، از یک مسئله رنج آور، رویدادی شادی آفرین و شورانگیز بسازند. داستان زیر خلاصه یکی از همان نمونه هاست:

زنی به همراه شوهرش به منطقه ای بسیار دورافتاده مهاجرت کردند. این زن وضعیت خود را چنین شرح می دهد: «... از آنجا بیزار بودم، تا آن روز هرگز به این اندازه ناراحت نشده بودم. درجه حرارت بسیار بالای منطقه، هوای بد و گرد و غبار شدید برایم بسیار آزاردهنده بود. زن در نامه ای به والدین خود می نویسد به زودی برخواهد گشت و می افزاید زندگی در آن مکان، مانند اقامت در زندان است، ولی پدرش در نامه ای دو سطری، زندگی زن را دگرگون می کند. پدر می نویسد: «دو نفر زندانی، از پنجره زندان، بیرون را می نگریستند. یکی گل و لای را می دید و دیگری ستارگان فروزان را.» و بدین گونه سعی کرد توجه دخترش را به زیبایی ها و شیرینی های زندگی جلب کند، نه به زشتی ها و تلخی های آن.

زن پس از خواندن نامه پدرش می کوشد نگاه خود را تغییر دهد و با نگاه درست به زندگی، زیبایی های زندگی را از یاد نبرد و تلخی های زندگی را نیز به سبب حکمت های نهفته در آن، به شیرینی تبدیل کند. آری، «اگر روزگار به شما لیموترش داد، از آن لیموناد بسازید.»

پیام متن:

1. نگرش انسان به زندگی مایه سعادت یا شقاوت اوست.

2. تغییر نگاه انسان به زندگی می تواند تحوّلات اساسی را برای او ایجاد کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.