شیدا

شیدا

شیدا عاشق دیوانه
شیدا

شیدا

شیدا عاشق دیوانه

گوهر وقت بدین خیرگی از دست مده!


گوهر وقت بدین خیرگی از دست مده!



اسفند بوی فروردین را می آورد و زمان سریع می گذرد تنها خوبی و صداقت باقی می ماند. تقویم وسال عوض می شود، اما سنت الهی تغییر ناپذیر است ما برکنار خوبی های زمان نشسته ایم و شاهد گذران عمرها و فرصت هاییم، و عوض شدن تقویم هر سال، شاهد این گذشت عمرها و فرصت هاست. یکسال دیگر می گذرد، با همه فرازها و نشیب ها و تلخی ها و شیرینی هایش. کسانی عزت یافتند و کسانی خوار گشتند. کسانی آبرومند شدند و برخی دیگر رسوا گردیدند. برای عده ای سال رشد و پیشرفت و تکامل بود، و برای عده ای دیگر، سال عقبگرد، یا درجا زدن و رکود! ما در کجای زمان ایستاده ایم؟... و پیش روی ما، زیر پای ما، پشت سر ما، اطراف ما و در افق های دوردست و نزدیک چیست و چه می گذرد؟ افرادی سال گذشته، در این هنگام بودند، و اینک نیستند. ولی... باید دید مرگ ها در چه راهی است و زندگی ها در چه صراطی طی می شود و انرژی ها و فرصت ها، صرف چه کارها و اهداف و خواسته هایی می گردد...؟ گذشت شب و روز و سپری شدن هفته ها و ماه ها، برای ما یک پرونده و کارنامه تشکیل می دهد. برای این کارنامه مروری میکنیم، تا چهره ی خود را در آئینه ی اعمال خویش بنگریم، ببینیم چه داده ایم و چه گرفته ایم. من و تو باید برگردیم و نگاهی هم به خویشتن افکنیم و به کارهایمان، رفتارمان، اخلاق و عملکردمان، آموخته ها و اندوخته هایمان، حرف ها و نیات مان، هدف ها و آرزوهایمان، دوستی ها و دشمنی هایمان، پیوستن ها و گسستن هایمان، گفته ها و شنیده هایمان...   ادامه مطلب ...

زن و شوهرهایی که هر دو هنرمند هستند.

زن و شوهرهایی که هر دو هنرمند هستند.

نامه نیوز :ازدواج هنرمندان با یکدیگر و تشکیل زوج هنری، رواج بسیار دارد. گرچه این امر در هالیوود با شایعات و اختلافات بسیار همراه است، اما زوج‌های هنرمند ایرانی توانسته‌اند زندگی خوبی را رقم بزنند و الگویی از خانواده ایرانی بسازند.

علی مصفا و لیلا حاتمی

01 Iranian Artist[WwW.KamYab.IR] زن و شوهرهایی که هر دو هنرمند هستند

علی مصفا و لیلا حاتمی، شناخته‌شده‌ترین زوج هنری‌اند که هر دو در خانواده هنری پرورش یافته‌اند. علی مصفا فرزند مظاهر مصفا و دکتر امیربانو کریمی است و لیلا حاتمی نیز تنها فرزند علی حاتمی و زری خوشگام است. حاصل ازدواج این دو زوج هنری، مانی و عسل است. آخرین کار هنری علی مصفا بازی در فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی است و در حال حاضر نیز فیلم «پله آخر» به کارگردانی وی اکران شده است. لیلا حاتمی نیز علاوه بر حضور در فیلم «پله آخر» در فیلم «سر به مهر» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست نیز بازی کرده است.


جهانگیر کوثری و رخشان بنی‌اعتماد 
ادامه مطلب ...

اگر لیموترشی دارید، از آن لیموناد بسازید


اگر لیموترشی دارید، از آن لیموناد بسازید

یکی از اندیشمندان غربی در کتاب خود، نمونه هایی از زندگی افراد مختلفی را آورده است که توانسته اند با نگاهی تازه به زندگی، در برابر سختی ها و مشکلات ایستادگی کنند و در برخی موارد، از یک مسئله رنج آور، رویدادی شادی آفرین و شورانگیز بسازند. داستان زیر خلاصه یکی از همان نمونه هاست:

زنی به همراه شوهرش به منطقه ای بسیار دورافتاده مهاجرت کردند. این زن وضعیت خود را چنین شرح می دهد: «... از آنجا بیزار بودم، تا آن روز هرگز به این اندازه ناراحت نشده بودم. درجه حرارت بسیار بالای منطقه، هوای بد و گرد و غبار شدید برایم بسیار آزاردهنده بود. زن در نامه ای به والدین خود می نویسد به زودی برخواهد گشت و می افزاید زندگی در آن مکان، مانند اقامت در زندان است، ولی پدرش در نامه ای دو سطری، زندگی زن را دگرگون می کند. پدر می نویسد: «دو نفر زندانی، از پنجره زندان، بیرون را می نگریستند. یکی گل و لای را می دید و دیگری ستارگان فروزان را.» و بدین گونه سعی کرد توجه دخترش را به زیبایی ها و شیرینی های زندگی جلب کند، نه به زشتی ها و تلخی های آن.

زن پس از خواندن نامه پدرش می کوشد نگاه خود را تغییر دهد و با نگاه درست به زندگی، زیبایی های زندگی را از یاد نبرد و تلخی های زندگی را نیز به سبب حکمت های نهفته در آن، به شیرینی تبدیل کند. آری، «اگر روزگار به شما لیموترش داد، از آن لیموناد بسازید.»

پیام متن:

1. نگرش انسان به زندگی مایه سعادت یا شقاوت اوست.

2. تغییر نگاه انسان به زندگی می تواند تحوّلات اساسی را برای او ایجاد کند.

فریدون‌زندی و‌همسرش‌دربیمارستان



فریدون‌زندی و‌همسرش‌دربیمارستان

فریدون زندی ظاهرا درد را پشت سر گذاشته. تصاویر نشان می دهد که او با روحیه است و امیدوار به بازگشت به میادین.

اعتیاد به بارداری!+ عکس


اعتیاد به بارداری!+ عکس


اعتیاد به بارداری!+ عکس

مادری که اکنون هفدهمین فرزند خود را باردار است، هنوز بر این باور است که خانواده او تکمیل نشده است کار این خانواده بسیار عجیب و غریب است که همه را نیز متعجب ساخته است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نامه، این زن که ابتدا دو بار مجبورشده است جنین خود را سقط کند، با استفاده از قرص های باروری اولین فرزند خود را بدنیا می آورد و او اکنون انتظار هفدهمین فرزند خود را می کشد او می گوید من به حاملگی عادت کرده ام.خانم کریستی، قرار است به زودی هفدهمین فرزند او نیز بدنیا آید.
 

 

این زوج خوشحال هم اکنون دارای 9 پسر و 7 دختر هستند. نظر آنها بر این است که دارای بیست فرزند بشوند. تلاش این زوج، که عاشق فرزندانشان هستند بعد از دوبار سقط جنین، با قرص های باروری به سر انجام رسیده و هم اکنون آنها انتظار هفدهمین فرزند خود را می کشند.